تغذیه و سلامت

تغذیه آجیل شور در عید نوروز

تغذیه آجیل شور در عید نوروز , عید نوروز نزدیک است و ایام خوردن آجیل و شیرینی هم نزدیک. طبق گفته ی کارشناس بهداشت مواد غذایی، یکی از عوامل مبتلا شدن به فشار خون خوردن زیاد آجیل شور است. عید نوروز نزدیک است و ایام خوردن آجیل و شیرینی هم نزدیک.

خوردن آجیل شور در عید نوروز

با ویکی روان همراه شوید.

آجیل شور در عید نوروز

بهتر است در این ایام، مواظب سلامت خود باشید و بیشتر از اجیل های خام استفاده کنید. حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی گفت:

شهروندان در ایام عید نوروز از خوردن بیش از حد شیرینی و همچنین آجیل خودداری کنند.

تغذیه آجیل شور در عید نوروز

وی با بیان اینکه مصرف بی رویه تخمه باعث ترشح مکرر اسید معده می‌شود، افزود: خوردن بیش از حد آجیل شور باعث افزایش فشار خون می شود.

عبدالعزیزی درباره آجیل شور در عید نوروز بیان کرد: با فرارسیدن ایام نوروز، پرخوری و دریافت غذاهای پر انرژی در افراد به ویژه در جوانان و کودکان افزایش می‌یابد.

این کارشناس با بیان اینکه مصرف ۱۵ تا ۲۰ عدد تخمه در روز کافی است، اظهار کرد:

اغلب افراد در روزهای عید در حال صحبت کردن و تماشای تلویزیون مشغول خوردن تخمه هستند و فراموش می‌کنند چه میزان تخمه میل کرده‌اند، در حالی‌که مصرف بیش از حد تخمه باعث ترشح مکرر اسید معده شده و فرد را دچار ورم معده می‌کند.

در برخی از انواع آجیل‌ها نمک و مواد لایه رویی قابل دیدن است که توصیه می‌کنیم از سطح مواد برداشته ‌شود چرا که استفاده بیش از حد نمک افزایش فشار خون و عوارض دیگری ایجاد می‌کند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: افراد سعی کنند در مهمانی‌ها از ۱ یا ۲ واحد میوه استفاده کرده و غذاهای پر چرب را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا