روابط

اهمیت فاصله سنی در رابطه

شاید خیلی ها دوست داشتن برایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد که حتی به موارد مانند سن خودشان و سن طرف مقابلشان توجه نکنند . اما واقعا اهمیت فاصله سنی در رابطه چه میزان میباشد؟ همیشه به سوال اولی که هنگام آشنایی با یک دختر یا پسر برای ازدواج در ذهنتان روشن میشود وفادار بمانید. واقعا او چند سال دارد؟ ماها باید توجه داشته باشیم برای درست پیش رفتن در رابطه نباید خیلی سن مان با همدیگر تفاوت داشته باشد.

بررسی اهمیت فاصله سنی در رابطه

با ویکی روان همراه شوید.

اهمیت فاصله سنی در رابطه

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

اهمیت فاصله سنی در رابطه در آشنایی

آقایان ممکن است پس از اینکه متوجه شوند خانمی که با او آشنا شده اند ۵ یا ۱۰ سال از خودشان جوانتر است شاید نسبت به ادامه صحبت بی میل شوند و این در مورد بالاتر بودن سن طرف مقابل هم صدق می کند.

محققان پس از بررسی ۳۰۰۰ زن و مرد طی چند سال گذشته درباره اهمیت فاصله سنی در رابطه به این نتیجه رسیدند که حتی ۵ سال اختلاف سنی باعث افزایش ۱۸ درصدی امکان طلاق نسبت به زوج های هم سن می شود .همچنین محققان اظهار کردند ۱۰ اختلاف سنی بین زن و مرد می تواند تا ۳۹ درصد امکان طلاقشان را افزایش دهد و در ۲۰ سال اختلاف سنی هم تا ۹۵ درصد امکان طلاق وجود دارد . این تحقیقات نشان داد اختلاف سنی هرچه کمتر باشد امکان طلاق نیز کاهش می یابد.

میزان فاصله سنی

جسیکا اوریلی متخصص و مشاور خانواده می گوید: با این وجود، این تحقیقات فاصله سنی را از آنچه هست خیلی بدتر نشان داده شده است . بعدها محققان آن تحقیق خودشان نیز اظهار کردند با وجود اینکه بین اختلاف سنی و طلاق رابطه وجود دارد اما نمی توان احتمال طلاق زوج ها را پیش بینی کرد. با عقل هم جور در می آید چون فاکتورهای زیادی وجود دارد که شما را از شریکتان متفاوت می کند.

برای مثال فرهنگ، جغرافیا، سابقه خانوادگی، تحصیلات و درآمد، همه اینها شخصیت و ارزش روابطتان را شکل می دهند. مطمئنا این فاکتورها برای پیش بینی آینده یک رابطه بیشتر به کار می آیند تا سن. در واقع گاهی ۲۰ سال بزرگتر یا کوچکتر بودن از شریک خود می تواند چیز خوبی باشد.

اهمیت سن در رابطه

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

تعادل در رابطه

دکتر جین گریر درباره اهمیت فاصله سنی در رابطه می گوید: چنین شرایطی به شریک جوانتر این فرصت را می دهد تا به رابطه شور و نشاط را منتقل کند و فرد بزرگتر نیز می تواند با تجربه و دانشی که کسب کرده به رابطه تعادل ببخشد. متاسفانه، جدای نظرات متخصصان و تحقیقتی که انجام شده، بینش در فاصله سنی مناسب در یک رابطه بسیار کم است . دلیلش هم این است که هیچ پیش بینی دقیقی برای موفقیت یک رابطه بر اساس سن وجود ندارد.

مهم نیست چقدر اطلاعات بدست آورده اید، نمی توانید سن را به تنهایی پایه پیش بینی آینده یک ازدواج قرار دهید . نمی توان خود را محدود به آمار کرد. اگر بین دو طرف رابطه ای صمیمی باشد، قابلیت حل مشکلات را داشته باشند و یکدیگر را دوست بدارند اینها خیلی از سن مهمتر هستند. اگر دیگر افراد به خاطر سن به مشکل خورده اند این مشکل خودشان است نه شما.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا