پزشکی

افراد متاهل کمتر دچار آلزایمر می شوند

افراد مجرد در مقایسه با افراد متاهل بیشتر در معرض ریسک زوال عقل قرار دارند. محققان دانشگاه کالج لندن با بررسی ۱۴ مطالعه دریافتند افراد مجرد ازدواج نکرده یا افراد بیوه در معرض ریسک بالای زوال عقل و آلزایمر قرار دارند.

با ویکی روان همراه باشید.

دکتر لورا فیلیپس، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهد افراد متاهل به طورکلی طول عمر بیشتری داشته و از سلامت بهتری برخوردارند که احتمالا فاکتورهای گوناگونی در این زمینه دخیل هستند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «تلاش برای داشتن وضعیت مالی بهتر فاکتور مهمی ‌در این زمینه است. همسر هم ممکن است ترغیب‌کننده عادات سالم در زندگی باشد، به فکر سلامت شریک زندگی‌اش باشد و حمایت اجتماعی خوبی از همسرش داشته باشد.»

به گفته وی، «تعاملات اجتماعی به حفظ ذخایر شناختی کمک می‌کنند یعنی به فرد امکان می‌دهد تا قبل از شروع علائم بیماری آلزایمر برای مدت طولانی‌تری عملکرد مغزی خوبی داشته باشد.»

اما به گفته محققان، افراد مجرد و بدون شریک زندگی در سنین بالاتر از فرصت‌های کمتری برای مشارکت اجتماعی برخوردارند.

با این حال محققان به حفظ فعالیت فیزیکی، ذهنی و اجتماعی به عنوان یک سبک زندگی سالم تاکید دارند چراکه بدون توجه به وضعیت تاهل افراد، به شکل قابل توجهی به حفظ سلامت مغز کمک می‌کند.

 

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا