موفقیت کاری

از موفقیت کاری تا بیکاری

دغدغه موفقیت کاری و امور شغلی یکی از مهمترین علل رضایت فردی در افراد می باشد. تحقیقات علمی نشان داده است افرادی که رضایت شغلی و کاری دارند، کمتر در معرض بیماریهای روحی و روانی قرار می گیرند. از طرفی کسانیکه در کار خود موفق نیستند، درصد بالایی از افراد افسرده جامعه را تشکیل می دهند. اگرچه در گذشته این امر برای مردان اهمیت بیشتری داشت، اما امروزه موفقیت کاری و کاری برای زنان نیز اهمیت بسزایی دارد. در ادامه به موضوع موفقیت کاری تا بیکاری میپردازیم.

با ویکی روان همراه باشید.

از موفقیت کاری تا بیکاری ، راهی کوتاه

یکی از جنبه های مهم این موفقیت، اعتباری است که فرد در میان اطرافیان خود بدست می آورد. این نکته حایز اهمیت است که موفقیت کاری می تواند اعتبار و هویت فرد را در جامعه تثبیت کند. این رابطه یک تاثیر دوسویه است و همانطور که موفقیت کاری بر هویت اجتماعی تاثیر می گذارد، هویت اجتماعی نیز بر موفقیت کاری تاثیر می گذارد.

موفقیت کاری و هویت اجتماعی دو اصل جدا ناپذیر از یکدیگر هستند و تاثیر مستقیم دو سویه بر هم دارند.

قابل ذکر است که یکی از دلایل شکست و یا عدم موفقیت کاری افراد، عدم توجه به هویت اجتماعی شان می باشد‌. افرادی که در اجتماع اطرافشان رفتارهای بی ثبات و هیجانی دارند، به علت عدم اعتمادسازی در ذهن دیگران محکوم به شکست اند. باید همواره این نکته را به یاد داشته باشیم که انسانها ترجیح می دهند با افراد باشخصیت و محترم معامله کنند تا دیگران.

در اینجا لازم است که چندین پیشنهاد را جهت موفقیت کاری افراد به شما پیشنهاد کنیم

  • سعی کنید در اطرافیان تان خوش نام باشید و برای این مساله هزینه کنید.
  • به هیچ وجه نگذارید کسی از کار شما ناراضی باشد. حتی اگر لازم است تا حدی باج بدهید.
  • برای پوشش تان یک سبک ثابت انتخاب کنید و از یک مشاور نظر بگیرید.
  • به شغل خود عشق بورزید.
  • مدل موی خود را توسط یک طراح مو انتخاب و اصلاح کنید.
  • تاریخ تولد اطرافیان تان را یادداشت کنید و به آنها تبریک بگویید.
  • کارت ویزیت خود را به تمامی اطرافیان تان بدهید.
  • به یاد داشته باشید اطرافیان تان بهترین مبلغان کسب و کار شما هستند.
  • از راهکارهای ساده برای کسب موفقیت استفاده کنید که دیگران هم استفاده میکنند.

علاوه بر تمامی این نکات پیشنهاد می شود جهت موفقیت در شغل و کسب و کارتان حتما از یک مشاور روانشناس درباره تکامل شخصیت تان راهنمایی بگیرید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا