خانم ها بخوانند

خصوصیات مرد ایرانی چیست؟ (ویژگی مردان ایرانی)

خصوصیات مرد ایرانی برای خانم ها بسیار مهم است، چون آنها می خواهند بدانند فرد مورد نظرشان از نظر شخصیتی چه ویژگی هایی دارد. مرد ایرانی به واسطه شرایط فرهنگی و محیطی که در آن رشد و نمو پیدا کرده خصوصیات متفاوتی با دیگر مردان دارد، البته این برای هر کشوری صدق می کند، اما دانستن ویژگی های شخصیتی مردهای ایرانی به خانم ها کمک می کند ارتباط بهتری با آنها داشته باشند. البته در جلسات مشاوره روابط عاطفی توضیحات لازم در این مورد داده می شود، اما در این مطلب سایت ویکی روان قصد داریم به این سوال بپردازیم که خصوصیات مرد ایرانی چیست؟

خصوصیات مرد ایرانی چیست؟

با وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

در این مطلب قصد بررسی مهم ترین و بارزترین خصوصیات مرد ایرانی را داریم تا خانم ها ایرانی با کسب شناخت بیشتر بتوانند بهتر با آنها کنار بیایند. همه ویژگی هایی که در ادامه ذکر می کنیم بین آنها مشترک نیست، اما می توانید روی آنها حساب ویژه ای باز کنید.

مامانم در تمام فامیل به کدبانوگری و شوهرداری مشهوره. می‌ شه گفت بابام یکی از خوشبخت‌ ترین مردای فامیله. این عشق و انرژی مثبتی که مامان و بابام برای هم می‌ ذارن عملا رو زندگی ما هم تاثیر گذاشته است.

آرزومه که یه روز هر زن و مرد ایرانی رابطه‌ ای مثل روابط خونواده ما داشته باشن.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

مهم ترین خصوصیات مرد ایرانی

همان طور که از قدیم این ضرب‌ المثل مرسوم بوده برای همه نمی‌ توان یک نسخه واحد پیچید؛ در علم روانشناسی هم نمی‌ توان همه را در یک چارچوب مورد ارزیابی قرار داد.

ایران دارای قومیت‌ های فراوان و خرده‌ فرهنگ‌ های بسیار زیاد است. خرده‌ فرهنگ‌ هایی که شاید در یک استان هزاران هزار آداب و منش را در پی داشته باشد، اما وقتی به صورت عمیقی به این تفاوت ‌های فرهنگی نگاه می‌ کنیم ویژگی‌ هایی را نیز در می‌ یابیم که در اکثر مردان ایرانی وجود دارد!

با این حال می توان به طور کلی اخلاق مرد ایرانی را سنجید و برای بیشتر آنها نسخه ای واحد تعیین کرد. اما با این حال اگر قصد رابطه جدی یا ازدواج با مرد ایرانی را دارید حتما از جلسات مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید.

اگر بدانید رفتار مرد ایرانی چطور است و در جایگاه های مختلف چه ویژگی هایی از آنها بروز می کند بهتر می توانید مردان غیرجذاب و نامناسب را از دیگران تشخیص دهید.

ویژگی‌ های مرد ایرانی

در همه مردان ایرانی یک صفت موجود است؛ حس خانواده دوستی.

با توجه به این خصوصیات مرد ایرانی یک خانم باهوش و مدبر باید بداند که وقتی با یک مرد ایرانی وصلت می‌ کند یعنی با یک خانواده بزرگ ازدواج کرده.

از اخلاق های مرد ایرانی: او دارای حس نوع دوستی زیاد به خانواده خود است و برای آنها ارزش بسیار قائل می‌شود و همسر (زن) باید احترام آنها را داشته باشد

از دیگر خصوصیات مرد ایرانی این است که آنها دوستدار زیبایی و کمال چه در صورت و چه در سیرت خانم‌ های خود هستند. همان طور که قرن‌ ها پیش شعرای بسیاری از زیبایی زنان در شعرهای خود نام برده‌ اند، اما یک خانم ایرانی باید بداند که این زیبایی بدون اخلاق و ارتباط موثر هیچ اثری در مردان ایرانی نخواهد داشت.

پس در ارتباط با مردهای ایرانی باید به زیبایی درونی توجه بسیاری کرد تا زیبایی ظاهری کاملا مشخص شود

مردان ایرانی در ازدواج خود زن را همپای خود شریک غم و شادی‌ شان می‌ دانند. معمولا در مواقع غم و اندوه و در خودماندگی، مرد به سوی همسر خود می‌ آید و از او طلب کمک می‌ کند.

نقش خانم در این جا تدبیر و هوش موثر است تا از بحران مشکلات بتواند خود و همسرش را نجات دهد. پس همپای شوهران خود باشید. حتی زمانی که با مخالفت خانواده پسر با ازدواج مواجه می شوید باید صبور باشید و با منطق پیش بروید. او به این خصیصه اخلاقی شما نیاز دارد.

شاید این بهترین نوع ابراز عشق به مرد مورد نظرتان باشد، در کنارش باقی بمانید.

مرد ایرانی از کودکی در خانواده خود آموخته که «مرد گریه نمی‌ کنه!!!» پس مشکلات روحی و چیزهایی که باعث آزردگی او شده را در قلب خود می‌ ریزد و با کسی درد و دل نمی‌ کند. یادمان باشد برای همسرمان سنگ صبور باشیم تا بتوانیم التیام‌ بخش غم‌های درونی‌ اش باشیم.

مرد ایرانی از کودکی زمانی که بر زمین می‌ خورد آموخته که باید دست روی پای خود گذاشته و برخیزد و این فرهنگ از او یک انسان مقتدر ساخته تا بتواند خانواده‌ اش را اداره کند.

یادمان باشد همیشه به این اقتدار مرد احترام گذاشته و آن را در جهت حفظ خانواده به کار گیریم.

حتما بخوانید

از خصوصیات مرد ایرانی اینه که دوستدار این است که خانواده را تامین کرده و نیازهای معنوی و مادی‌ اش را خودش برآورده سازد. یادمان باشد از چشم و همچشمی‌ جدا بپرهیزیم و شوهر خود را با دیگران مقایسه نکنیم.

مثلا فلانی اون خونه و زندگی رو داره تو چی داری؟! این کلمات باعث سردی می‌ شود و مرد را مایوس کرده و انرژی و توان او را می‌ گیرد.

بیایید با رساندن آرامش به خانواده و قناعت باعث شویم مرد ایرانی احساس خشنودی و رضایت از دسترنج خود داشته باشد و در جهت رفع نیازهای دیگر خانواده راغب باشد.

از ویژگی های اخلاقی مرد ایرانی این است که دوست دارد که گاهی اتاق خلوت فکری داشته باشد. خواهشمندیم در مواقعی که مرد به این پناهگاه فکری رفته باعث آزار و مزاحمت روحی و روانی‌ اش نشوید و برایش موجبات نشاط را ایجاد کنیم.

خصوصیات مرد ایرانی در ارتباط با همسرش

ویژگی مردهای ایرانی چیست؟
ویژگی مردهای ایرانی چیست؟

مرد ایرانی عاشق تعریف و تمجید شنیدن از همسر خود است. تمام همسران ایرانی بدانند مردان به

  • ادبیات
  • نوع صحبت کردن
  • و عاشقانه صحبت کردن همسران‌ شان
  • خصوصیات اخلاقی او

واکنش بسیار خوبی نشان می‌ دهند.

یادمان باشد از کلمات خوب استفاده کرده و نرمش و انعطاف را تقدیم همسرمان کنیم.

بیشتر خانه خرابی‌ های فراوان ایرانی از زمانی آغاز می‌ شود که یک مرد احساس کند در خانه، همسرش او را درک نمی‌ کند و ارتباط موثر و درستی با ایشان برقرار نمی‌ کند.

از همین جاست که پای دوستان در خانه زندگی مرد باز می‌ شود و اگر خدایی ناخواسته این دوستان از نوع ناباب باشند آشیانه را به انبوهی از خاکستر تبدیل می‌ کنند

وقتی مردان معتاد ایرانی را مشاهده می‌کنیم آنها می‌ گویند از نداشتن همدم و از نداشتن کسی که بتوان عاشق او در خانواده بود، به خیابان و گروه‌ های دوستان خود پناه می‌ برند و حالا مشکل بیشتر می‌ شود و اعتیاد هم به این نابسامانی‌ ها اضافه شده، وضع را بدتر از این می‌ کند.

نتیجه گیری در مورد خصوصیات مرد ایرانی امروزی

چه خوب بود دختران ایرانی قبل از این که به فکر زیبایی ظاهری می‌ افتادند، موضوعاتی مانند

  • گذشت
  • بخشش
  • ارتباط موثر
  • فکر بکر
  • کدبانو بودن
  • صداقت داشتن
  • باتقوا بودن
  • درک و فهم فراوان
  • وفاداری و اخلاق

را می‌ آموختند و با کوله‌ باری پر از مهارت وارد خانه بخت می‌ شدند و از این ابزارها به صورت مفید و در جای خودش استفاده می‌ کردند.

شناخت دقیق از خصوصیات مرد ایرانی باعث می شود زندگی مسالمت آمزیری را تجربه کنید، سعی کنید نسبت به همسر خود منعطف باشید و او را به خوبی درک کنید. پیش از داشتن رابطه زناشویی شما باید دوستان صمیمی هم باشید.

بزرگی می‌ گفت اگر ما یک ابزار داشته باشیم مثل یخ همه چیز را چکش می‌ بینیم. یادمان باشد تنوع ابزاری باعث می‌ شود راه درست زندگی کردن را بیاموزیم

یادتان باشد باید برای رابطه خود با یک مرد ایرانی سرمایه گذاری کنید. یعنی باید با رفتار مرد ایرانی آشنا باشید و بدانید در چه مسیری قدم برداشته اید. پس دیگر نگران ازدواج با مرد مطلقه یا حتی خیلی جوان نخواهید بود، چون طرف مقابل را به خوبی می شناسید و اطمینان دارید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 50,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

همانطور که بالاتر گفتیم، برای یک ارتباط قوی که می تواند به ازدواج را رابطه مشترک سالم ختم شود باید برنامه ریزی کنید.

اگر با یک مرد یا پسر ایرانی آشنا شده اید، حتما قبل از وابستگی عاطفی موضوع را با مشاور روانشناس ازدواج درمیان بزارید تا با منطق و بر اساس اصول روانشناسی پیش بروید.

این کار باعث می شود سلامت و عمر رابطه را تضمین نمائید.

در صورت نیاز می توانید از متخصصین روانشناس و مشاوره سایت ویکی روان در بخش مشاوره روانشناسی آنلاین،  مشاوره ازدواج بگیرید

نگارنده: لیلا معینی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا