روابط

آسوده باشید، هیچ‌کس نمی‌تواند داشته‌های‌تان را از شما بگیرد!

آسوده باشید، هیچ‌ کس نمی‌تواند داشته‌های‌ تان را از شما بگیرد!چه چیزهایی در زندگی خود دارید؟ آیا می‌ترسید آنها را از دست بدهید؟ نگران نباشید، آسوده باشید چون هیچ‌ کس نمی‌تواند آنچه واقعا دارید را از شما بگیرد.

با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید.

چه چیزهایی دارید؟

۱- اگر از شما سوال شود در حال حاضر چه چیزهایی در زندگی خود دارید، احتمالا لیست بلندی را به ذهن آورده و پاسخ طویلی خواهید داد.

شخصیت، شغل، سلامت، رابطه عشقی، خانه، ماشین، پول، ثروت، دانش، دوستان، خانواده و… همه و همه از چیزهایی هستند که احتمالا در لیست ذهنی شما برای پاسخ به این سوال، وجود خواهند داشت اما

  • آیا واقعا همه این چیزها حقیقتا برای «شما» هستند؟
  • پس از مرگ چطور؟
  • آیا کماکان همه این چیزها برای شما هستند؟

اگر خوب درباره همین موضوع فکر کنید، علت تمام رنج‌های‌ تان را خواهید یافت و آسوده خواهید شد.

آسوده

۲- هیچ‌کس نمی‌تواند چیزی که برای شماست را از شما بگیرد، زیرا چیزی که بتواند روزی از شما گرفته شود، اساسا و از ابتدا برای شما نبوده است! مشکل انسان‌ ها این است که خود را مالک چیزهایی می‌دانند و «من» خود را با چیزهایی گره می‌زنند که اساسا برای آنها نیست و همین زاویه دید، باعث رنج‌ های آنها در ادامه زندگی می‌شود.

وقتی از فوت کسی دلگیر می‌شوید، وقتی ثروت خود را از دست می‌دهید یا وقتی رابطه عشقی شما تخریب می‌شود، علت ناراحتی شما این است که تصور می‌کنید چیزی را از دست داده‌اید که زمانی برای شما بوده است و دیگر برای شما نخواهد بود اما در حقیقت هیچ‌ کس نمی‌تواند داشته‌ های حقیقی‌ تان را از شما بگیرد.

پس وقت آن است که دوباره از شما بپرسم داشته‌ های شما چه هستند!؟ مطمئن باشید هر آنچه که واقعا دارید را هیچ‌کس نمی‌تواند از شما بگیرد. پس آسوده باشید.

نیایش مسلمیان

نیایش مسلمیان، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی،مشاوره خانواده ، ارتباط موثر ، روابط عاطفی عضو تیم تحریره روانشناسان ویکی روان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا