مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

با انواع پیامدهای انتخاب همسر آشنا شوید

انتخاب کردن یعنی برگزیدن درستی ها از نادرستی ها. در واقع هر فردی در طول دوران زندگی خودش باید تصمیم گیری و قدرت انتخاب را داشته باشد تا بتواند سرنوشت خود و جامعه اش را تغییر دهد. پیامدهای انتخاب همسر بسته به نوع انتخابی که میکنید متفاوت خواهد یود، به همین دلیل نهایت دقت در انتخاب همسر را به عمل آورید.

با ویکی روان همراه باشید.

آشنایی با پیامدهای انتخاب همسر

انتخاب دوست، رشته تحصیلی، شغل، همسر و همچنین انتخاب بهترین فرد برای اداره شهر و کشورش. بنابراین تمام افراد باید مهارت های انتخاب کردن را در حوزه های مختلف یاد بگیرند تا بتوانند به آرامش برسند. در واقع افراد با انتخاب کردن در هر مساله ای، می توانند سرنوشت خودشان را تعیین نمایند.

افراد با انتخابی درست خود در مسایل مختلف می توانند به آرامش بیشتری برسند و در مقابل انتخاب های نادرست و بدون فکر نیز می توانند افراد را دچار مضرات و آسیب هایی نمایند. ارزش و موفقیت هر جامعه و ملتی ارتباط مستقیم با نوع انتخاب اعضای آن جامعه در موضوعات مختلف زندگی دارد.

اگر افراد جامعه رشته تحصیلی خود را مناسب برگزینند در بازار کار موفق می شوند، اگر همسر مناسب را برگزینند هم در زندگی و هم در شغل خود موفق می شوند. همچنین اگر فرد مناسبی را برای هدایت و مدیریت شهر و کشورشان انتخاب کنند، می توانند از یک کشور موفق بهره مند شوند.

جنبه مثبت پیامدهای انتخاب همسر

سعی کنید در انتخاب‌هایتان صرفا از احساسات، تعصبات شخصی و بی حوصلگی استفاده نکنید. با انتخاب صحیح در هر مساله ای، می توانیم به پیامدهای مثبتی دسترسی داشته باشیم. بخش مثبت پیامدهای انتخاب همسر به قرار زیر است:

  • رسیدن به آرامش: یکی از ویژگی های مثبتی که انتخابی صحیح می تواند داشته باشد رسیدن به آرامش و راحتی روح و روان است.
  • ریتم منظم زندگی: افراد با انتخاب‌های صحیح شان می توانند از نظم خاصی در زندگیشان برخوردار شوند.
  • دغدغه کم: یک انتخاب صحیح منجر می شود که افراد از دغدغه های ذهنی و فکری کمتری برخوردار شوند. همچنین هیجانات منفی مثل خشم، استرس و اضطراب ها را کمتر احساس کنند.
  • سلامت روان: با انتخاب‌های صحیح افراد از هیجانات منفی کمتری برخوردار می شوند و این خود می تواند به نوعی سلامت روان و آسایش ذهنی افراد را تامین کند.
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

جنبه منفی پیامدهای انتخاب همسر

اما جنبه منفی پیامدهای انتخاب همسر تمامی ابعاد زندگی را تحت شعاع قرار میدهد به طوری که میتوانید تاثیر آن را در بخش بخش زندگی احساس کنید.

  • از بین رفتن آرامش
  • نداشتن ریتم منظم در زندگی
  • دغدغه های ذهنی مداوم
  • اختلال در سلامت روان

انتخاب نوعی تصمیم گیری است

هر مساله ای در زندگی افراد، اگر بخواهد حل شود، لازم است فرد یکسری مسایل را رعایت و تکرار و تمرین کند. همچنین باید نسبت به مسایل مختلف دست به انتخاب بزند. در واقع باید مهارت های تصمیم گیری را بداند. افراد با مهارت تصمیم گیری ، می توانند آرامش بیشتری را در زندگی نصیب خودشان نمایند. فقط باید توجه داشت که در تصمیم ها، صرفا به احساساتمان توجه نکنیم و از عقل و منطق خودمان بیشتر کمک بگیریم.

پیامدهای انتخاب همسر

نحوه تصمیم گیری صحیح

بهتر است قبل از اینکه تصمیم گیری داشته باشیم، نکات زیر را رعایت کنیم. با یک تصمیم خوب می توانیم به خودمان کمک کنیم به آرامش برسیم و از نظم بیشتری در زندگی و جامعه برخوردار باشیم و کمتر مبتلا به هیجان منفی شود

  • ارزیابی اولیه: در هر تصمیم گیری، فرد باید به جمع آوری اطلاعات بپردازد و اطلاعات خود را در زمینه موضوع مورد نظر بالا ببرد.
  • تجزیه و تحلیل: در این مرحله بعد از به دست آوردن اطلاعات بسیار بالا، افراد باید به تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که در مرحله قبل به دست آورده بودند، بپردازند و راجع به آنها فکر کنند.
  • شناسایی پیامد: افراد باید به کمک فکر کردن به این نتیجه برسند که تصمیمی که می خواهند بگیرند چه ویژگی ها و پیامدهای مثبتی و منفی را در اختیار آن ها می گذارد.
  • نقشه راه: بعد از تفکر و بالا بردن سطح آگاهی ها، افراد باید یک راه و روش موثر را برای انتخاب کردن خودشان به کار بندند.
  • ارزیابی: بعد از انجام کار مورد نظر افراد باید به ارزیابی نتایج حاصل از تصمیم خود بپردازند.

پیشنهاد ما: چگونگی انتخــــاب همسر

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان

اگر افراد از مهارت های تصمیم گیری و انتخابی برخوردار نباشند، نمی توانند به آرامشی که نیاز دارند، برسند. سعی کنید در انتخابتان مسایل زیر را انجام ندهید.

  • انتخاب از روی احساسات: وقتی یک فرد از روی احساساتش تصمیم گیری می کند، نمی تواند تصمیم مناسبی داشته باشد و ممکن است اصلا به ویژگی ها و پیامدهای منفی انتخابش فکر نکند.
  • تعصب: انتخاب هر مساله اگر با تعصبات فردی و فکریمان ترکیب شود و صرفا به دلیل تعصبات تصمیم گیری ها انجام شود ممکن است که آسیب های زیادی را برای خود ایجاد کند.
  • عدم صبر و حوصله: هیچ گاه عجله کردن و شتابزدگی، نمی تواند موفقیت در انتخاب و آسایش را برای ما بوجود آورد.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا