روانشناسی فردیروابط

نشانه های یک فرد خسته کننده

در اطراف همه ما حداقل یک فرد خسته کننده وجود دارد که از بودن با او خیلی لذت نمیبریم. فرد خسته کننده دارای ویژگی های بارزی است که باعث میشود دیگران به سرعت از آنها گذر کرده و شخص دیگری را برای معاشرت انتخاب کنند. در ادامه این نوشتار به بررسی نشانه های یک فرد خسته کننده و حوضله سر بر میپردازیم تا بدون کوچکترین شکی بتوانید آنها را بشناسید.

با ویکی روان همراه باشید.

فرد خسته کننده مکالمه‌های نامتوازنی دارد

معمولا فرد خسته کننده بجای اینکه به ریتم مناسبی بین صحبت کردن و گوش دادن دست پیدا کند، همواره از یک سو دچار افراط می‌شود. این امر نوعی عدم تقارن در گفتگو ایجاد می‌کند؛ یا زیاد صحبت می‌کنند و اصلا گوش نمی‌دهند یا خیلی گوش می‌دهند و صحبت نمی‌کنند.

فرد خسته کننده نمی‌تواند بگوید که آیا مخاطبانشان در مکالمه درگیر شده‌اند یا خیر

اگر شما از افراد خسته کننده باشید، احتمالا متوجه زبان بدن مخاطب خود هم نمی‌شوید. چیزی که یک شخص را تبدیل به فرد خسته کننده می‌کند، صحبت مداوم و عدم توجه به زبان بدن و بی میلی مخاطب است.

فرد خسته کننده متوجه نمی‌شود که اگر مخاطبشان هر از گاهی با تکان دادن سر حرفشان را تایید می‌کند فقط به دلیل رعایت ادب است و چندان علاقمند به صحبت‌های او نیست. برای این که چنین اتفاقی برای شما نیفتد شاید نیاز باشد که با زبان بدن مخاطبان خود بیشتر آشنا شوید

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

فرد خسته کننده نمی‌تواند دیگران را بخنداند

بدون شک شوخ طبعی، انعطاف‌پذیری شناختی افراد را نشان می‌دهد. توانایی ارزیابی یک ایده یا رخداد از جهت‌های مختلف. فردی خسته کننده چنین قابلیتی ندارد.

فرد خسته کننده

مثل همیشه فرد خسته کننده یک کار را انجام می‌دهد

اندی وارویک از کاربران وبسایت Quora معتقد است چیزی که یک انسان را به فرد خسته کننده تبدیل می‌کند این است که دارای یک زندگی کم تحرک بدون تنوع باشد. تجربه‌های متنوع باعث می‌شود تا زمانی که با کسی به گفتگو می‌نشینید حرفی برای گفتن داشته باشید.

حتما بخوانید: زبان بدن مشترک انسان ها

یک فرد خسته کننده هیچ وقت چیزی برای گفتن در مکالمات روزمره ندارد

یک فرد بی ملاحظه نسبت به شرایط جامعه و اطرافیانش بی توجه است از سوی دیگر یک فرد خسته کننده زیاد از حد محتاط است. الکسا نوولز یکی دیگر از کاربران Quora معتقد است در شرایطی که افراد بی‌ملاحظه خود را بامزه‌ترین فرد هر جمعی می‌دانند افراد خسته کننده احساس می‌کند بهتر است هیچ وقت حرفی نزند چرا که فکر می‌کنند چه کسی مایل است به حرف آن‌ها گوش دهد؟

هر فرد خسته کننده همان دسته از افرادی هستند که به هر سوالی با «من نمی‌دانم»، «چنین چیزی» یا «شاید این طور باشد» پاسخ می‌دهند.

در بیشتر مواقع افراد خسته کننده نظریات شخصی در مورد مسائل ندارند

اگر تفکر انتقادی نسبت به چیزهایی که به آن‌ها فکر می‌کنید نداشته باشید، در مکالمات خود حرف زیادی برای گفتن نخواهید داشت. معمولا افرادی که چنین برخوردی دارند، در مورد دامنه وسیعی از موضوعات نظر یکسانی دارند.

فرد خسته کننده نمی‌دانند که چطور یک داستان خوب تعریف کند

برای این که کسی را علاقمند کنید و به درستی دیگران را درگیر صحبت‌های خود کنید باید قادر باشید که داستان تعریف کنید. همچنین باید قادر باشید تا از دل یک داستان به داستان دیگری بروید و البته باید برای انجام این کار خیلی دقیق باشید.

افراد خسته کننده

فرد خسته کننده نمی‌تواند اتفاقات را از دید سایرین ببیند

همیشه فردی خسته کننده کسی است که نمی‌تواند متوجه شود که مکالمه با نفر مقابل از نقطه نظر او چگونه است. این قابلیت که بتوانید خود را جای دیگران بگذارید کمک می‌کند تا فرد جذاب‌تری برای صحبت باشید. در این مورد، هوش احساسی کلیدی برای مکالمه پذیر بودن شما محسوب می‌شود.

فرد خسته کننده چیزی برای اضافه کردن به صحبت‌های خود ندارد

اگر حرف جدیدی برای شنونده نداشته باشید، بعد از مدتی دیگر نمی‌توانید انگیزه لازم را برای این که به صحبت‌های شما گوش دهد ایجاد کنید.

استن هایوارد در این مورد می‌گوید:

از نظر من، یک فرد خسته کننده کسی است که نتوانم از وی چیز جدیدی یاد بگیرم. بنابراین مدتی زمان می‌برد که متوجه شوم فردی واقعا برای من یک فرد خسته کننده است یا خیر. هر چند که برخی از افراد خیلی زود نشان می‌دهند که چیزی در چنته ندارند و برای من خسته کننده هستند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

فرد خسته کننده هیچ کس را در مکالمات خود دخیل نمی‌کند

یکی از مواردی که شخصیت کسی را تبدیل به فردی خسته کننده می‌کند، ناتوانی او در دخیل کردن افراد در گفتگو است.

این امر زمانی رخ می‌دهد که فردی که شخصیت خسته کننده‌ای دارد سعی می‌کند تا نکاتش را با جزئیاتی که چندان هم مربوط به موضوع نیستند بیان کند. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید که یکی از افراد دخیل در دایره گفتگو احساس تنهایی و غریبی می‌کند در این صورت شما شخصیت خسته کننده‌ای دارید.

نشانه های بالا میتوانند شما را در تشخیص این دست افراد و مهمتر از آن در جلوگیری از تبدیل شدن به آن کمک شایان کنند. نظرات خود را با ویکی روان در میان بگذارید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا