روابط زناشویی

آشنایی با راه های کاهش اختلافات زوجین با صمیمیت

هنگامی‌که زوجین سعی بر برآورده شدن نیازهای یکدیگر نمی کنند این امر موجب بروز عدم تناسب بین نیازها در زندگی می شود. اما انسان با درایت میداند که کاهش اختلافات زوجین با صمیمیت یکی از ابزارهای همیشگی برای ایجاد نزدیکی است.

با ویکی روان همراه باشید.

بررسی راه های کاهش اختلافات زوجین با صمیمیت

حسن میرمحمد صادقی روان شناس با تأکید براینکه عدم برآورده شدن نیازها و انتظارات در زندگی زناشویی یکی از عوامل طلاق است، اظهار داشت: هنگامیکه زوجین سعی بر برآورده شدن نیازهای یکدیگر نمی کنند این امر موجب بروز عدم تناسب بین نیازها در زندگی می شود.
وی افزود: زن و شوهر به صمیمیت احتیاج دارند اما هنگامی که یکی از زوجین به محبت و صمیمیت توجه نداشته باشد عدم نارضایتی طرف مقابل را به وجود می آید.
پیشنهاد ما:حقوق بین همسران
صادقی با بیان اینکه هر فرد ضمن قرار داشتن در زندگی مشترک نیازمند کمی استقلال است، تصریح کرد: برخی از افراد نسبت به همسرشان سلطه جو و کنترل گر هستند و استقلال او را می گیرند که این مسئله در آقایان بیشتر خودنمایی می کند.
این روان شناس گفت: فرد باید هنگام ازدواج به این موضوع توجه داشته باشد که همسر او با فرد ایده آل ذهنی خود تفاوت هایی دارد و باید او را همراه با نقاط مثبت و منفی اش بپذیرد.
صادقی در ادامه درباره کاهش اختلافات زوجین با صمیمیت تصریح کرد: عدم ورود به روابطی که تعهد به ازدواج را خدشه دار می کند بسیار اهمیت دارد افراد هرگز نباید عشق، صمیمیت و تعهدی که ویژه زن و شوهر است را در رابطه دیگری مانند محیط کار وارد کنند.
وی در اپایان بیان کرد: بازگو کردن مسائل خصوصی زندگی فرد که فقط باید در حریم زن و شوهر باشد موجب عبور از مرز آشنایی می شود٬ همسران با رعایت کردن این حریم ها می توانند به پایداری زندگی زناشویی خود کمک کنند.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا