روانشناسی فردی

ارتباط کتابخوانی و مرگ زودرس

حتم دارم که میدانید کتابخوانی دارای فواید بسیار میباشد. بر هیچ کس پوشیده نیست که کتابخوانی میتواند فقط تمایز شما با دیگران باشید. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که کتابخوانی میتواند مانع از مرگ زودرس در انسان ها شود. در ادامه این نوشتار قصد بررسی ارتباط کتابخوانی و مرگ زودرس را داریم.

با ویکی روان همراه باشید.

و اما خبر خوب برای افراد علاقه مند به کتابخوانی، ممکن است سرگرمی مورد علاقه ی شما سال های زندگی شما را افزایش دهند. کتابخوانی ممکن است باعث افرایش طول عمر شود. تحقیقات جدید از دانشگاه ییل این گفته ها را بیان می کند. در این مطالعه، افرادی که بیش از سه ساعت و نیم در هفته کتاب می خوانند، ۲۰ درصد نسبت به افرادی که کتاب نمی خوانند کمتر احتمال مرگ، دارند.

چرا کتابخوانی؟ چه نوع خواندن؟

ارتباط کتابخوانی و مرگ زودرس

چه کتابخوانی الکترونیکی و چه به روش قدیمی چاپ، قدرت تمرکز را بالا می برد و با عملکرد خوب مغز مرتبط است و به کاهش نرخ زوال عقل کمک می کند که یک بیماری است که می تواند خطر ابتلا به مرگ زودرس را افزایش دهد.

خواندن همچنین می تواند هورمون های استرس را کاهش دهد، که این کار موجب می شود، خواب شما بهتر شود. در نتیجه فشار خون شما کاهش یابد که این ها خود می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.

جالب توجه است که شرکت کنندگان در کتابخوانی محافظت بیشتری دارند، نسبت به کسانی که خواندن مجلات یا روزنامه را تجربه کرده اند. شاید به این دلیل باشد که در مقاله نسبت به کتاب، بیشتر مشغول خواندن عنوان آن می شوید. اگر شما در زمان کوتاهی، در طی یک رفت و آمد خود به کتاب صوتی و داستان خوب گوش کنید، احتمالا همان مزایا را در بر خواهد داشت، چون مغز شما خود را با آن درگیر می کند.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا