مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی رواندسته بندی موضوعات جنسی

روانشناسی رابطه جنسی قبل ازدواج (بررسی ۰ تا ۱۰۰)

رابطه جنسی قبل از ازدواج کار درستی است یا نه؟ رابطه جنسی پیش از ازدواج آسیب زننده است یا باعث آشنایی بیشتر زن و مرد خواهد شد؟ برای اینکه بدانیم سکس قبل ازدواج خوب است یا نه باید مسائل زیادی را مورد بررسی قرار دهیم! همه روزه سوالات زیادی در بخش آنلاین مشاوره قبل از ازدواج و بخش مشاوره جنسی آنلاین در سایت ویکی روان درباره رابطه جنسی قبل ازدواج می شود که نشان می دهد ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است. به همین خاطر در این مطلب ویکی روان به بررسی همه جانبه رابطه جنسی در دوران دوستی می پردازیم.

بررسی رابطه جنسی قبل ازدواج از دید روانشناسی

با بخش مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

موضوع رابطه جنسی قبل از ازدواج به عوامل زیادی بستگی دارد و باید از جنبه های بسیاری بررسی شود تا بفهمیم داشتن رابطه قبل از ازدواج خوب است یا نه؟ حتی در میان کارشناسان مرتبط هر کدام از دیدگاه خودشان به این مساله و روابط جنسی جوانان نگاه می کنند و نظرات متفاوتی دارند.

به عنوان مثال سکس تراپیست ها راهکارهایی جهت موفقیت جنسی می دهند و جامعه شناسان مساله را از دیدگاه اجتماع فرد بررسی می کنند. اما علم روانشناسی علمی وابسته به فرهنگ می باشد که هیچگاه یک راهکار ثابت برای تمامی افراد ارائه نمی دهد.

از نظر علم روانشناسی، باید مساله رابطه جنسی از دیدگاه خود فرد و با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و اعتقادی او بررسی شود. یعنی به هیچ وجه نمی توانیم بگوییم که رابطه جنسی قبل از ازدواج منجر به موفقیت یا عدم موفقیت در زندگی زناشویی می شود!

اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که نقش فرهنگ در تصمیم گیری افراد جامعه بسیار پررنگ می باشد. یعنی جوامع گوناگون، دید متفاوتی نسبت به سکس قبل از ازدواج دارند. جامعه ای آن را پذیرفته و حتی واجب می داند، اما جامعه ای دیگر آن را نکوهش می کند.

این موضوع در خانواده ها هم صدق می کند. بسیار از خانواده ها در ایران، آزادی جنسی فرزندان قبل از ازدواج را به رسمیت می شناسند، اما بعضی دیگر از خانواده ها آن را به کل رد می کنند. پس موضوع رابطه جنسی قبل ازدواج تنها یک نگاه فرد محور است که قصد داریم در ادامه از دید روانشناسی آن را بررسی کنیم.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

بررسی رابطه جنسی پیش از ازدواج در جامعه ایرانی

رابطه جنسی قبل از ازدواج
روانشناسی رابطه قبل ازدواج

برای فردی که در جامعه ایرانی با پشتوانه دین اسلام زندگی می کند، ایجاد رابطه جنسی قبل از ازدواج می تواند یک تابوی فرهنگی محسوب می شود.

در چنین جامعه ای خطر معاشقه قبل از ازدواج برای دختران دو چندان می باشد، زیرا از طرفی هیچگونه قانون حمایتی از فردی که تن به این ارتباط می دهد وجود ندارد، از طرف دیگر برای مردان به عنوان یک رابطه پسندیده در نظر گرفته نمی شود.

اگرچه عده ای از دختران برای کشف شخصیت جنسی طرف مقابلشان حاضر به این رابطه می شوند، اما در بسیاری از موارد دیده شده است که همان مرد دیگر حاضر به پذیرش تجربه جنسی طرف مقابلش با فردی که قبل از او این رابطه را ایجاد کرده است نمی شود! از دیدگاه آنها زن مناسب برای ازدواج زنی است که قبل از ازدواج هیچ ارتباط جنسی منجر به دخول کامل یا سطحی نداشته باشد.

در روانشناسی به این موضوع با عنوان تضاد فرهنگی یاد می شود که گریبان گیر مردان ایرانی شده است.

اگر فردی حاضر به تجربه این رابطه می شود، باید پذیرش دو طرفه داشته باشد و به طرف مقابل خودش نیز حق این تجربه را بدهد

زمانیکه افراد به درک متقابل جنسی برسند می توانند بر اساس اعتقادات و شرایط فردی و خانوادگیشان تصمیم بگیرند و تجربه گرایی را تجربه و از اضطراب جنسی جلوگیری کنند.

رسیدن به درک مشترک از مسائل جنسی (مانند رابطه جنسی قبل ازدواج کردن) نشان دهنده بلوغ فکری فرد و رشد اجتماعی او می باشد، در چنین شرایطی فرد مسئولیت تصمیمات خودش را می پذیرد و عاقلانه دست به انتخاب می زند.

بسیاری از جوانان برای پیدا کردن جواب مناسب برای این سوال دست به تجربه می زنند و عده ای به دنبال نظر کارشناسان مختلف می گردند. اما یادتان باشد پیش از تجربه کاری که امکان بازگشت در آن ممکن نیست، حتما با مشاور روانشناس خودشناسی صحبت کنید تا به باورهای عمیق فکری در مورد رابطه فیزیکی قبل از ازدواج برسید.

چرا رابطه جنسی قبل از ازدواج متداول شده است؟

 

در زیر، چند مورد از دلایل رایجی که برخی برای تن دادن به سکس قبل از ازدواج ارائه می ‌‌دهند و واقعیاتی در مورد هر یک ارائه می ‌‌شود. خوب به این موارد دقت کنید شاید نشانه هایی از آن را در اطرافیان یا باورهای درونی خود ببینید.

اما باز هم تکرار می کنیم، دید عمومی جامعه به داشتن سکس قبل از ازدواج یکسان نیست و این موضوع شخصی اما تحت تاثیر فرهنگ می باشد.

۱- همه دارند این کار را انجام می ‌‌دهند

اصلا فارق از اینکه رابطه قبل از ازدواج خوب است یا بد باید به خودتان اجازه فکر کردن بدهید. اول اینکه شما “همه” نیستید. شما یک فرد دارای تفکر هستید که می ‌توانید خودتان به تنهایی تصمیمات خوب بگیرید.

دوم اینکه همه این کار را انجام نمی ‌دهند، البته گروهی به نظر می‌ رسد که این گونه است.

این حقیقت دارد که امروزه حدودا نیمی از جوانان و نوجوانان به لحاظ رابطه جنسی قبل از ازدواج فعال هستند

اما این بدان معنا است که حداقل نیمی از آنان این کار را نمی ‌کنند، البته، از تماشای فیلم ‌های سینما یا تلویزیون نمی‌توان درباره این مساله قضاوت کرد.

موضوعات مربوط به سکس و روابط شدید عاطفی می ‌‌فروشد، بنابراین در فیلم‌ ها و تلویزیون آن را نشان می ‌دهند

حتی اگر آنچه که دائما در پرده سینما نشان داده می‌ شود خوب به نظر برسد و باعث ‌شود که شما کنجکاو و هیجان‌ زده شوید که بخواهید خودتان آن را امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که بیشتر آنچه که شما می ‌بینید یک دروغ است.

مدل ‌های سینما از آرایش استفاده می ‌‌کنند، صحنه ‌های جنسی در سینما به دقت برنامه ‌ریزی شده است و روابطی که در آنها نمایش داده می ‌شود واقعی نیستند! هدف رسانه‌ ها این است که شما را سرگرم کند و بعضا داشتن رابطه قبل از ازدواج را عادی و طبیعی جلوه دهند.

به ندرت تمرکز رسانه‌ ها روی احساس درونی افراد و اهداف و ارزش‌ های آنهاست، این دروغ را باور نکنید که زندگی حول محور رابطه جنسی می ‌گردد.

۲- من از رابطه جنسی قبل از ازدواج لذت می‌‌ برم

سکس قبل از ازدواج
سکس قبل از ازدواج

آیا واقعا این گونه است؟ در مورد بیشتر دخترها اینگونه نیست! آنها احساس می‌ کنند رابطه فیزیکی قبل از ازدواج بسیار زودهنگام، غیر رمانتیک و ناخوشایند است.

وقتی صبح فردا می ‌‌رسد، بسیاری از آنها از درون احساس تهی بودن می ‌کنند، احساس می ‌کنند از آنها سوء استفاده شده است و تاسف می‌ خورند. دید خانم ها به انجام سکس با دخول کامل بسیار با نگاه مردها متفاوت است، به خصوص در دختران جوان تر.

مطالعات در مورد روانشناسی رابطه قبل ازدواج نشان داده است که، بهترین رابطه جنسی، رابطه جنسی زن و شوهری است که با یکدیگر سوگند عشق و امنیت یاد کرده‌ اند نه رابطه جنسی قبل از ازدواج که معلوم نیست به کجا ختم خواهد شد!

رابطه جنسی، همانند آتش، قدرتمند، حیرت انگیز و با اهمیت است، اما هر دوی آنها بالقوه خطرناک هستند. آتش در شومینه ایمن و لذت ‌بخش است در حالی که شعله ‌هایی که از کنترل خارج می ‌شوند می ‌توانند به طرزی وحشتناک مخرب باشند. همین قضیه در مورد سکس نیز صدق می‌ کند.

صمیمیت در یک رابطه زناشویی متعهدانه و وفادارانه فوق الهاده قدرتمند و سازنده است است، در حالی که وقتی بیرون از محدوده‌ های سلامت انجام می ‌شود، رضایت‌ بخش و ارضا کننده نبوده و صرفا وعده توخالی است.

دخترانی که از لذت کوتاه مدت رابطه جنسی قبل از ازدواج لذت می ‌برند وقتی کار به پایان می ‌رسد درد دراز مدت را تجربه می ‌کنند، دردی که می تواند موجبات بروز مشکلات روانی را هم فراهم کند که نتیجه آن حتی تا انزوای اجتماعی یا افکار خودکشی پیش برود.

۳- من از این که رابطه جنسی به من قدرت کنترل طرف مقابل را می ‌دهد خوشم می ‌‌‌‌آید

مشاوره اینترنتی در ویکی روان

روی صحبتمان با خانم ها است، مطمئنا شما می ‌توانید کاری کنید که یک مرد به نفس نفس بیفتد و در تب و تاب لذت جنسی گم‌ گشته شود. همچنین می ‌توانید یک هیجان لحظه‌ ای را تجربه کنید.

اما بیایید با هم صادق باشیم. شما بخشی از شخصیت خوبتان را به این ترتیب قربانی می‌ کنید

هم چنین، چیزی که در ابتدا ظاهرا کنترل شده به نظر می‌ رسد، خیلی سریع ممکن است از کنترل خارج شود. لطفا خودتان را گول نزنید که سکس دهانی یک رابطه جنسی کامل نیست! چرا که همه ریسک‌ های سکس خارج از رابطه زناشویی و رابطه جنسی قبل از ازدواج را دارد به جز حاملگی.

واکنش جنسی در مردها بسیار طبیعی است. فقط به خاطر اینکه طرف مقابل شما تحریک شده است هیچ چیزی را درباره احساسات و نیات او نسبت به شما ثابت نمی ‌کند.

حتما بخوانید: بررسی مهمترین عوامل کاهش میل جنسی

تصمیم هوشمندانه‌ تر این است که وقت ‌تان را روی کارهای ارزشمندی سپری کنید که می ‌توانید کاملا کنترل کنید و در دراز مدت به آن افتخار کنید. مثلا:

  • وظایف خود شغل ‌تان را خیلی خوب انجام دهید
  • در مطالعات‌ تان منظم‌ تر شوید
  • غذاهای سالم ‌تر بخورید
  • رنگ مویتان را عوض کنید
  • در کاری متخصص شوید
  • دنبال رابطه ای مستحکم و به دور از حاشیه باشید
  • برنامه و انگیزه طولانی مدت برای پیشرفت داشته باشید
  • با یک متخصص روانشناس در تماس باشید و بر اساس توصیه های او پیش بروید
  • روی بهبود جنبه های شخصیتی خود کار کنید

روی صحبتمان با خانم هایی است که از رابطه جنسی به عنوان ابزاری برای اعمال قدرت استفاده می کنند: بدانید که منتظر ماندن برای ازدواج نشان‌ دهنده داشتن کنترل شما بر غریزه ‌تان است نه انجام رابطه جنسی قبل از ازدواج . پس بدانید به کجا می روید.

۴- نزدیکی جنسی قبل ازدواج باعث می ‌‌شود احساس کنم دوست‌ داشتنی و جذاب هستم

 

متاسفانه احساسی که دارید الزاما واقعی نیست، برای اینکه محبوب و خواستنی شوید نیاز به تن دادن به ارتباط جنسی ندارید!

مرد ممکن است حرف های خوبی به شما بزند تا باعث شود شما احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا کنید. ممکن است به خاطر آن چیزی که پوشیده ‌اید (یا نپوشیده ‌اید!) از شما تعریف و تمجید کند و شما ممکن است به این جملات چاپلوسانه عکس العمل نشان دهید.

به خصوص اگر احساس کنید پدرتان بی قید و شرط دوستتان ندارد. اما حقیقت تلخ این است که:

بارها در سایت ویکی روان گفتیم که، مردهای جوان در کل لازم نیست که عاشق یک دختری باشند (یا حتی او را جذاب بیابند) تا بخواهند با او سکس داشته باشند

اگر می ‌خواهید حقیقتا احساس خاص بودن کنید:

  • به یک باشگاه یا یک تیم ورزشی ملحق شوید
  • کارهای داوطلبانه انجام دهید
  • یک گروه از جوانانی که به تفریح می ‌روند را پیدا کنید
  • به سردبیر مجله و یا روزنامه‌ ها نامه بزنید
  • ورزش کنید
  • دوستی‌ هایتان را تعمیق بخشید
  • پرستار کودک شوید
  • با والدینتان بیشتر ارتباط برقرار کنید
  • و یا مسئول یک حیوان خانگی شوید

زن حقیقتا به واسطه شخصیتی که ایجاد می ‌کند زیبا است نه نزدیکی جنسی پیش از ازدواج با مردهای مختلف!

هر مردی که ارزش آشنایی و بیرون رفتن را داشته باشد به روش های مثبت این نکته را تاکید خواهد کرد. مسلما چیزهایی بیش از اینکه شما به او اجازه رابطه جنسی دهید برایش مهم خواهد بود.

۵- به عشق بازی قبل از ازدواج تن می دهم چون من عاشق او هستم و او تنها کسی است که می‌ خواهم تا آخر عمر با او باشم

رابطه جنسی در دوران مجردی

رابطه جنسی در دوران مجردی

چرا یک نظرسنجی نمی ‌کنید؟

اگر از زن ‌ها بپرسید، متوجه خواهید شد که آنها فکر می ‌کردند که اولین دوستشان عشق حقیقی ‌شان خواهد بود، بسیاری از آنها با این ایده که احساسات عشق و تعهدشان دو طرفه خواهد بود دوشیزگی ‌شان را از دست دادند

اما حقیقت این است که هرچه در سن پایین ‌تر شروع به تجربه رابطه جنسی قبل از ازدواج کنید، مطمئن باشید در طول عمرتان احتمالا، فقط هم‌ بسترهای بیشتری خواهید داشت

این را یادتان باشد که زنان معدودی با اولین دوست ‌شان ازدواج کرده ‌اند. این بدان معناست که بیشتر خانم‌ها مجبور بوده ‌اند که چیزی را برای مردی که در نهایت انتخاب کردند توضیح دهند:

حتما بخوانید

این که او نمی ‌تواند مالک چیزی باشد که دختر باید به عنوان یک کادوی زیبای عروسی به او هدیه می ‌داد.

تصمیم‌ گیری در خصوص اینکه چه کسی افتخار شوهری شما را دارد نیازمند زمان، رشد یافتگی و تجربه زندگی است

وقتی در نوجوانی فعالیت جنسی قبل ازدواج را آغاز کنید، در ایجاد و حفظ رابطه زناشویی شاد و مستحکم مشکلات بیشتری خواهید داشت. انتظار کشیدن ارزشش را دارد! این چیزی است که معمولا در جلسات مشاوره قبل ازدواج هم به آنها اشاره می شود، اما باز هم مردم ترجیح می دهند بر اساس احساسات خود پیش بروند و به توصیه های مشاور ازدواج گوش ندهند!  🙂

۶- سکس قبل از ازدواج ما را به هم نزدیکتر می ‌کند

بله، این طبیعی است که شما احساس نزدیکی بیشتری کنید. تجربه لذت های جنسی زن و مرد را به هم نزدیک می کند، اما این نزدیکی الزاما طولانی مدت نیست!

زن ‌ها معمولا به شریک جنسی ‌شان به لحاظ عاطفی احساس پیوند می‌ کنند، اما مردها اینگونه برنامه ‌ریزی نشده ‌اند.

در بسیاری موارد تمرکز اصلی مرد روی لذت فیزیکی است

بنابراین، ممکن است در ابتدا خیلی خوب با هم کنار بیایید چرا که هر دو دارید نیازهای فوری ‌تان را برآورده می ‌کنید، اما نباید این را با صمیمیت واقعی اشتباه بگیرید. آنچه که شما حقیقتا نیاز دارید این است که علاقه‌ مندی ‌ها و باورهای مشترک داشته باشید.

اگر از بیرون غذا خوردن، سینما رفتن و از هم ‌صحبتی با هم لذت نمی ‌برید، احتمالا رابطه پایداری نخواهید داشت.

در واقع، شما ممکن است فقط مدتی طولانی ‌تر با دوست‌ تان بمانید، صرفا به این خاطر که شما به لحاظ فیزیکی از خودتان سرمایه گذاری کرده ‌اید. جدایی نهایی همه این احساسات را از هم خواهد پاشید، زمانی‌ که شما از آنچه که به باد داده ‌اید و هرگز نمی ‌توانید پس بگیرید غمگین می ‌شوید.

در ویکی روان بخوانید: منظور از رابطه جنسی در روانشناسی چیست؟

۷- مدت زیادی است که با هم بوده ‌ایم و رابطه جنسی قبل ازدواج گام بعدی است

مشاوره-آنلاین-درمان-خیانت

درست است که یک ترتیب عادی برای هر کاری وجود دارد، اما نباید به تنهایی در این مورد تصمیم گیری کنید.

در مورد صمیمیت جنسی، بهترین حالت این است که وقتی با کسی دوست می‌ شوید، به تدریج به سمت ازدواج (و یک ماه عسل هیجان ‌انگیز!) و احتمالا بچه‌ دار شدن پیش بروید.

وقتی نزدیکی جنسی و البته رابطه جنسی قبل از ازدواج اولویت شما می ‌شود، می‌ تواند به طرزی منفی روی تمام افراد درگیر اثر بگذارد:

  • بچه ‌هایی که خارج از رابطه زناشویی به دنیا می ‌آیند، اغلب در خانه‌ هایی بزرگ می ‌شوند که فقط یا پدر یا مادر وجود دارد
  • زنانی که اکنون نمی ‌توانند بچه داشته باشند به خاطر بیماری های مقاربتی (Sexually Transmitted Diseases) که از شریک جنسیشان در طول مسیر گرفته ‌اند
  • والدینی که امیدوار بودند خطرات و نگرانی ‌هایی که با رابطه جنسی در نوجوانی همراه است را نداشته باشند

حتما بخوانید: اعتیاد جنسی چیست؟ راه های درمان ان کدامند؟

پس بهتر است هوشمندانه عمل کنید.

  • محدودیت‌ هایی را ایجاد کنید (برای مثال، وقتی در حال حمام گرفتن یا شنا کردن هستید اجازه ندهید کسی به شما دست بزند)
  • اطراف‌ تان را پر کنید از دوستانی که موجه هستند
  • اگر دختر هستید با پسرانی بیرون بروید که به نظر شما احترام می‌ گذارند

به سلامتی خودتان به عنوان اولین و مهمترین کار در روابطتان با پسران توجه کنید تا بتوانید از رابطه جنسی پیش از ازدواج اجتناب کنید. شاید رابطه جنسی در دوران دوستی را دوست داشته باشید اما باید به عواقب آن هم دقت کنید!

رابطه جنسی با دوست دختر یا دوست پسر می تواند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد.

۸- اگر به درخواست رابطه جنسی او جواب منفی بدهم، از من جدا خواهد شد  🙁

جدایی همیشه یک احتمال است، چه شما نزدیکی جنسی داشته باشید و چه نداشته باشید. هیچ چیزی خارج از یک رابطه زناشویی وفادارانه و متعهدانه برای شما نوید‌ بخش نخواهد بود. حقیقتا درباره آن فکر کنید.

اگر دوست‌ تان می‌ گوید که شما آنقدر خاص هستید که می‌ خواهد با شما رابطه جنسی داشته باشد، باید به این نکته توجه داشته باشد که ترجیح می‌د‌هید حتی اگر این کار را نکنید برای او خاص باشید.

آیا نگه داشتن زن یا مردی که تهدید می ‌کند که می ‌رود صرفا به خاطر این که حاضر نیستید ریسک کرده و با او رابطه جنسی داشته باشید، ارزش دارد؟

افراد زیادی در دنیای بیرون وجود دارند که هرگز این گونه به شما فشار نخواهند آورد.

جوانان مسئولیت‌ پذیر زیادی وجود دارند که هرگز آنقدر مست نمی ‌شوند که گاردهای دفاعی‌ شان پایین بیاید، چیزی که به شما بهانه ‌ای برای داشتن رابطه جنسی می ‌دهد. علاوه بر این، بیش از یک سوم از جوانانی که به لحاظ جنسی فعال هستند گزارش داده‌ اند که:

مصرف الکل و یا مواد روانگردان روی تصمیم آنها درباره روابط جنسی تاثیرگذار بوده است

افرادی هم هستند که با شما موافقند و از تصمیم شما برای به تاخیر انداختن رابطه جنسی به بعد از ازدواج و نه رابطه جنسی قبل از ازدواج حمایت می‌ کنند. خودتان را برای دخترها یا پسرهایی که هم حالا و هم موقع صبح به شما احترام می‌گذارند حفظ کنید. چنین افرادی حتما وجود دارند!

۹- سکس قبل از ازدواج را انتخاب می کنیم چون احساس می ‌‌کنم سکس را به او مدیون هستم

می ‌گویید او با شما خیلی خوب رفتار کرده است؟

شاید برای شما هدایای زیبا بخرد و چیزهایی برای شما تهیه کند که خودتان استطاعت مالی آن را ندارید، یا شاید او شما را به جاهای هیجان ‌انگیز می ‌برد و به شما در شرایط سخت خانوادگی کمک می‌ کند.

تمایل شما به تشکر کردن از یک پسر دست و دل باز کاملا پسندیده است، اما روش‌ های بسیاری برای ابراز این قدر‌دانی وجود دارد که هیچ ربطی به سکس قبل از ازدواج ندارد. خوب بودن و قدردانی های ساده بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

سکس پیش از ازدواج عکس العمل خوبی در برابر ابراز علاقه یک پسر یا دختر نیست.

حالا باید خلاقانه عمل کنید

معاشقه قبل از ازدواج
معاشقه قبل از ازدواج

مفصل در مورد رابطه جنسی قبل ازدواج صحبت کردیم اما باز هم می گوییم که این موضوع بسیار شخصی است. شاید تمام موارد بالا برای شما بی معنی باشد و بخواهید راه خودتان را بروید، هیچ مشکلی نیست اما بیایید خلاقانه عمل کنیم.

اگر هنوز ازدواج نکرده اید و دوستی با جنس مخالف دارید بهتر است با هم خاطرات خوش ایجاد کنید، همیشه سکس اولین کاری نیست که باید انجام دهید. برایش شعر بنویسید و یا کاری که خودش باید انجام دهد را برایش انجام دهید (مثلا کارهای روزمره او را برایش انجام دهید).

رابطه یک بازی نیست که در آن لازم باشد دو طرف دائم امتیاز ثبت کنند، بدن شما جایزه نیست که بخواهید آن را به دوست خوشبخت ‌تان هدیه دهید (لطفا این جمله را چند بار بخوانید)

هرگز به او نگویید که به او بدهکار هستید (حتی به او اجازه ندهید که چنین احساسی داشته باشد).

در هر حال، افراد خیرخواه گاهی حاضرند کلیه‌ هایشان را به غریبه ‌ها اهدا ‌کنند، اما انتظار ندارند که در عوض طرف با آنها رابطه جنسی داشته باشد!

این موضوع خیلی هم مهم نیست

روانشناسی رابطه قبل ازدواج به شخصی بودن این نوع روابط اشاره دارد. همانطور که بسیار در جلسات مشاوره روانشناسی دیدیم زنان و مردان جوان بسیاری وجود دارند که نظری غیر از این دارند. در واقع، پژوهش ‌هایی در مورد رابطه جنسی در دوران دوستی نشان داده است که:

۸۰ درصد از زنان بین ۱۳ تا ۲۱ سال آرزو کرده‌ اند که ای کاش بیشتر منتظر می ‌ماندند و تجربه اولین رابطه جنسی را به تعویق می انداختند تا فرد مناسب پیدا شود. (این آمار بین پسرها حدود ۶۰ درصد است)

ارتباط جنسی یک رابطه بسیار قوی بین زن و مرد است که می تواند زندگی آنها را به قبل و بعد از آن تقسیم کند، پس برای داشتن رابطه قبل از ازدواج همه جوانب را مورد مطالعه قرار دهید.

مشکلات رایج رابطه جنسی پیش از ازدواج کدامند؟

این مساله موقعی برای شما مساله مهمی خواهد شد که گرفتار آن شوید، پیامدهای منفی بسیاری در انتظار شما خواهند بود که عبارتند از مشکلات روحی روانی و جسمانی بسیار زیاد.

از مشکلات جسمی مرتبط با رابطه جنسی در دوران دوستی می تواند به ۳۰ بیماری مقاربتی اشاره کرد!

بیماری های مقاربتی باکتریایی عوارض آشکاری ندارند. آنها اغلب درمان نشده و نادانسته به دیگران انتقال می‌یابند. بیماری‌ های مقاربتی ویروسی معمولا هیچ درمانی ندارند. هیچ درمانی! و البته همیشه احتمال حاملگی برای خانم های جوان وجود دارد.

استفاه از کاندوم و قرص‌ های ضد‌بارداری همیشه اثربخش نیستند، بنابراین، نمی‌توانند پاسخ قطعی برای حل مساله جوانان باشند.

طبق یک آمار غیر رسمی، در سراسر دنیا هر ساله ۲۵ درصد از نوجوانانی که تجربه جنسی داشته ‌اند، به بیماری ‌های مقاربتی مبتلا می ‌شوند

همچنین هر ساله حدود یک میلیون نوجوان دختر در جهان حامله می ‌شوند. حتی اگر موضوعات بالا روی شما تاثیر ندارد باید توجه داشته باشید که:

زخم‌ های عاطفی، اجتماعی و روحی ممکن است سال‌ ها بعد از دوران نوجوانی روی شما تاثیر بگذارد

ریسک ‌های مربوط به رابطه جنسی خارج از رابطه زناشویی (بیماری، حاملگی، احساس ناکامی، دل‌شکستگی ‌ها و از دست رفتن کرامت‌ نفس) اصلا ارزشش را ندارد.

اگر رابطه جنسی در دوران مجردی داشته ‌اید، احتمالا الان این مطالب را می ‌دانید.

مورد دیگری که باید بدانید این است که هر روز، یک روز جدید و پر از فرصت ‌هایی برای تصمیم‌ گیری ‌های متفاوت است. فکر نکنید فقط به خاطر اینکه در گذشته انتخاب ‌های نادرستی داشته‌ اید، نمی ‌توانید امروز تصمیمات بهتری بگیرید!

دوشیزه ماندن یک افتخار است، اما دانستن حقیقت و سپس عمل کردن بر اساس حقیقت نیز باعث افتخار است. افتخاری که نسیب هر شخصی نمی شود

فرقی ندارد دختر هستید یا پسر، خودتان را در بهترین وضعیت در آینده نزدیک تصور کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

به خاطر داشته باشید بر اساس روانشناسی رابطه قبل ازدواج، آنچه که اکنون انجام می دهید بعدها روی شما تاثیر خواهد گذاشت. اجازه ندهید کسی مانع از دستیابی شما به اهدافتان شود. با همه چیزهایی که در بالا گفتیم آیا هنوز به داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج با او فکر می کنید؟ هنوز هم نمی دانید رابطه قبل از ازدواج خوب است یا بد؟ در بخش نظرات همین مطلب (پایین صفحه) منتظر دیدگاه شما درباره رابطه جنسی قبل ازدواج هستیم.

اگر فکر می کنید نیاز دارید با با شخصی متخصص و آگاه به موضوعات مروبط به روانشناسی فردی و ازدواج صحبت کنید، می توانید از بخش مشاوره روانشناسی آنلاین و غیرحضوری سایت ویکی روان استفاده نمائید.

کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاوره جنسی آنلاین در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

  1. سلام.
    عالی بود. از حس دلسوزی ، صمیمیت ، مهربانی ، دوستانه بودن و حمایتگری که با نگارش این مقاله صرف دختران این جامعه کردید ، عمیقا و واقعا لذت بردم . من با تمامی مطالبی که در این مقاله بیان کردید کاملا موافقم و معتقدم که برخلاف تمامی سم پاشیها و تبلیغهای مستقیم و غیر مستقیم در فیلمها و مجله ها و … هالیوودی ، باکرگی اصیلی که به انتخاب خود فرد باشه نه تنهادر دخترها بلکه در پسرها هم بسیار ارزشمند و نایابه و قابل تحسین و نشانه یک شخصیته محکم ، عمیق ، مستقل ، با عزت نفس و شرافتمند با معیارهای انسانی و اخلاقی سطح بالاست چون توی همین جامعه آمریکا هم بعد از سالهای سال ، تنها ثمره ی به اصطلاح آزادی جنسی برای اونها مخصوصا دخترهاشون حاملگی ناخواسته ، سقط جنین های مکرر، افسردگی و خودکشیه نه احساس آزادی و برابری و این واقعیتها رو با خوندن کتاب ( دختران به عفاف روی می آورند) از وندی شلیت و نانسی لی دموس میشه به راحتی فهمید و درک کرد چون رابطه جنسی سالم ، طبیعی و صمیمانه ، آخرین مرحله ی یک رابطه رشد یافته و سالمه و بعد از صمیمیت واقعی در زمینه های عاطفی ، فکری ، روانی و حتی معنوی بین دو نفر شکل می گیره. با تشکر

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا