روانشناسی کودک و نوزادطلاق

بهترین زمان طلاق والدین کی است؟

آیا بهترین سن برای طلاق وجود دارد؟ خیر. شما همان طور که فکر می کنید عمل می کنید. اگر دارای فرزند هستید میدانید بهترین زمان طلاق والدین کی است؟ کی باید دست به کار شوید؟

در ادامه به بررسی بهترین زمان طلاق والدین میپردازیم، با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

یک خواننده اخیرا نوشته که نگران آن هست که او زمان خیلی زیادی برای طلاق منتظر شده باشد. دو کودک او ۱۰ و ۱۳ ساله بودند و او به مدت ده سال احساس بدی داشته است. یکی از دوستان او اظهار داشت که والدین خود او تا زمانی که او به ۲۰ سالگی برسد صبر کرده بودند و او به خاطر اینکه آن ها زمانی طولانی را منتظر بوده اند از آن ها تنفر پیدا کرده است.

بهترین زمان طلاق والدین کی است؟

همه ما می خواهیم که از فرزندانمان تا حد امکان هنگام طلاق محافظت کنیم و همانا به نظر می رسد بایستی به لحاظ اینکه چقدر کودکان بتوانند با این مساله کنار بیایند، زمان ایده آلی برای جدا شدن وجود داشته باشد.

با این وجود، حقیقت این هست که در عین حال که اعمال ما می تواند بر خوشبختی کودکانمان تاثیر بگذارد، بطور کلی برنامه ریزی زمانی طلاق فاکتور خیلی مهمی نیست.

اینکه تا چه حدی کودک بتواند کنار بیاید بستگی به این دارد که به عنوان شخصیت های مستقل، آن ها چه اشخاصی هستند و برخی فاکتورهای دیگر که تا حد زیادی تحت کنترل خودمان هستند.

آنچه برای کمک به فرزندانمان در جهت سازگاری با طلاق والدین می توانیم انجام دهیم:

  • به حداقل رساندن ناسازگاری و کشمکش با والد دیگر و تلاش برای همکاری کردن در زمینه فرزندپروری
  • برقراری ثبات و یک روال کاری قابل اعتماد
  • تلاش برای خلاص کردن خودمان از اندوه و/ یا خشم
  • اطمینان بخشیدن به کودکانمان که ما هر دو دوستشان داریم و این علاقه را ادامه خواهیم داد تا همچنان یک خانواده باشیم

با اینکه دوستان خوب و اعضای خانواده نظرشان را در مورد زمانی که باید یا نباید جدا شوید، به شما اعلام می کنند، تحقیقات علمی برای هیچ کس بهترین زمان طلاق را مشخص نمی کند. شواهد داستان گونه نیز متفاوت است.

مطلب پیشنهادی ما:  تربیت فرزند  پس از طلاق

من از چند نفر شنیده ام که می گفتند ناراحتی های اولیه، بدون در نظر گرفتن ساخت خانواده، می تواند برای کودکان دشوار باشد. طلاق اکنون می تواند خیلی بیشتر در راس پرسش های شناختی که بسیاری از کودکان در دوره راهنمایی تحصیلی از آن رنج می برند، احساس شود. اما من با کودکان طلاق بالغ نیز صحبت کرده ام که می گفتند آنقدر در زندگی اجتماعیشان غرق بودند که طلاق پدر و مادرشان تا اندازه ای در زمینه (پشت پرده) محو شد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

بررسی بهترین زمان طلاق والدین

من چند سال پیش برای رویداد شبکه سازی (نتورکینگ) در جزیره مانهاتان بودم، در حال گفتگو با یک زن بودم که تازه طلاق گرفته بود و کوچترین فرزندش تازه دانشگاه را شروع کرده بود.

او گفت نیمی از والدین در کلاس جدید الورود فرزندش در حال طلاق هستند- همه آن ها مصمم بودند که به تاخیر انداختن این کار تا زمانی که فرزندان به دانشکده بروند برای کودکان بهتر خواهد بود.

به عقیده دوست این زن این کار درست نیست. یا در مورد یک زن که من چند وقت پیش با او مواجه شدم به من گفت که والدینش وقتی که او در کالج بود طلاق گرفتند و او احساس می کرد که این کار به هرچیزی که آن ها به او در مورد عشق و خانواده و حتی دین آموخته بودند آسیب زد.

۱۰ سال بعد پدر او ازدواج کرد. او گفت که با ازدواج دوم پدرم احساس نابودی کردم- در اوایل ۳۰ سالگی این زن- و کل آخر هفته را بخاطر عروسی دوم پدرش گریه کرده بود.

او همیشه از خودش می پرسید که چگونه پدرش توانسته این کار را انجام دهد. چه چیزی باعث شده که این زن در مورد دوران کودکیش و هرچیزی که باعث ایجاد این دیدگاه در او شده است اینچنین بگوید؟

طلاق

در راستای مطالعه بهترین زمان طلاق والدین ما می خواهیم به آنچه که فرزندانمان انجام می دهند توجه داشته باشیم و بتوانیم به آن ها این فرصت را بدهیم که در مورد احساساتشان با یک مشاور صحبت کنند.

همچنین کلاس های فرزند پروری در زمان طلاق به صورت آنلاین و در بیشتر ایالت ها، و نیز کارگاه هایی برای کودکان، وجود دارد. من در کتاب “Splitopia:

گزارشاتی از طلاق امروزی به روش درست و نحوه جداشدن بدون مشکل”، محافظت از کودکان را در زمان طلاق شرح داده ام. کتاب دیگری که بسیاری از مردم به نظرشان مفید است کتاب “به کودکانتان کمک کنید تا به شکلی محکم با طلاق روبرو شوند” نوشته M. Gary Neuman می باشد.

حتما بخوانید: راه های برقراری ارتباط با نوجوانان

در مورد خود من، پسر من ۴ ساله بود وقتی پدرش نقل مکان کرد. این حقیقت، داشتن دو والد در دو خانه، تا حدی به سهولت در زندگی او وارد شد.

من به پسرم گفتم که پدرش رفته تا در خیابان کناری زندگی کند، در کنار ایستگاه آتش نشانی. او می تواند خودروهای آتش نشانی را هر زمان که بخواهد ببیند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

بهترین زمان طلاق والدین = کمترین آسیب به فرزندان

طلاق به نظر می رسید که خیلی مشکل روحی ایجاد نکرده است، شاید به این دلیل که پسرم خیلی کوچک بود. (من همچنین فهمیدم که وبسایت downloadable Divorce Toolkit from SesameStreet.org بسیار مفید است).

امروز، پسر من می گوید که زمانی را که در یک خانه زندگی می کردیم به یاد نمی آورد- هر چند گاهی می گوید که ترجیح می دهد الان همین کار را بکنیم.

شنیدن این مطلب همواره برای من غمناک است. طلاق بدون شک برای والدین سخت است. اگر فرزند شما در خانه ای دیگر به خواب برود یا تنها بزرگسال خانه روزها پیوسته با کودکان در خانه بماند هرگز زمان خوبی برای او وجود ندارد.

با این حال کودکان خیلی انعطاف پذیر هستند. بهترین گزینه این هست که با پرهیز کردن از انجام هرگونه عمل حقوقی خصمانه بر یک رابطه شایسته با والد دیگر تمرکز کنید و به  فرزندتان کمک کنید که از عهده وظایف مختلف کودکیش برآید- همانند زمانی که متاهل بودید.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا